Kışlık Erik Kompostosu

Kış hazırlıklarına devam ediyoruz,pazardan aldığım kırmızı erikler rağbet görmeyince ben de kompostosunu yapmaya karar verdim ...Kışın soğuk günlerinde sıcacık bulgur pilavının yanında iyi olur diye düşündüm ,vereceğim ölçülerden 3 kavanoz komposto oldu ,Kışın belki evdeki küçük hanımlar severek yer:)Kışlık erik kompostosunun malzemelerine gelince;
2 kg iri kırmızı erik
1 kg toz şeker(şekeri azaltıp,çoğaltabilirsiniz)
1,5 Lt su (2  litre koydum ben ,fazla geldi)
Bir kaç adet tane karanfil
Ve sıcak suyla yıkanmış konserve kavanozu ve kapakları
YAPILIŞI:
Erikleri güzelce yıkıyoruz ve tencereye koyuyoruz üzerine şeker ve suyu ilave edip kaynatıyoruz ,kaynamaya başlayınca tane karanfilleri de ekleyip ocağın altını kısıyoruz ,kaynamakta olan kompostomuzu kavanozlara doldurup kapağını sıkıca kapatıyoruz ve kuru bir bez üzerine ters çeviriyoruz ,sıcaklığın etkisiyle kapaklar içine çekiyor ve vakumluyor,bu şekilde kavanozlar soğuyana kadar bekletip soğuduktan sonra güneş görmeyen bir yerde saklıyoruz...
Erik kompostosunu kavanozlara paylaştırdım ve tencerede erik suyundan arttı yarım lt kadar,ben de içine soğuk suda erittiğim mısır nişastasını ekleyip bir süre daha kaynattım ve borcama döktüm ,benim kızlar eriği pek sevmediler ama yaptığım erik peltesine bayıldılar:)yarım lt erik suyuna 1 neskafe fincanı nişasta yeterli geldi,bu tarifi de yazmak istedim belki bir gün siz de yapmak istersiniz:)buyrun bu da erikli peltemiz...



Yorumlar

Popüler Yayınlar