Yerelması Reçeli

Merhaba,bu kez sizlere kalorisi az ama besleyici özelliği çok olan bir sebzeden söz edip daha sonra bu faydalı sebzeden yapılan bir reçel tarifi paylaşmak istiyorum, yer elması..biliyorum şimdi diyeceksiniz ki ''yer elmasının da reçeli mi olurmuş''hem de çok lezzetli bir reçel oluyor :)Önce yer elmasının faydalarını yazıp sonra tarife geçelim...
Yer elması;vücut direncini ve yeni annelerin sütünü arttıran ,ayrıca böbreklerin düzenli çalışmasını sağlayan ,idrar söktüren ve göğsü yumuşatan bir sebze ..tabi bunlar faydalarından sadece bir kaçı...Yer elmasından reçel yapmak için bize gerekli olanlar ise şöyle..




1 kg yer elması (şekli düzgün olanları seçmeye çalıştım)
1 kg toz şeker
yarım limonun suyu
1 adet kabuk tarçın

YAPILIŞI :

Önce yer elmalarını yıkayıp soyuyoruz (ve tekrar yıkıyoruz)isterseniz yer elmalarını küçük küçük doğrayıp da kullanabilirsiniz ,ben bütün kullanmayı tercih ettim.Yıkadığımız yer elmalarını tencereye koyup üzerine toz şekeri ekliyoruz, 2-3 saat  kadar bekletip tencereyi ocağa alıyoruz ve yer elmaları yumuşayana kadar pişiriyoruz ocağı kapatmadan hemen önce yarım limon suyunu ve kabuk tarçını ekleyip 15 sn kadar daha kaynatıyoruz ve temiz, kapaklı bir kavanoza koyup sıkıca kapağını kapatıp ters çeviriyoruz ,kavanoz soğuyana kadar bekleyip reçelimizi dolaba kaldırıyoruz...afiyet olsun:)


Yorumlar

Sema'dan Lezzetler dedi ki…
Elinize sağlık değişik bir reçel olmuş ilk defa duydum tadını çok merak ettim ilk fırsatta bende denemek istiyorum sevgiler
ferahcalezzetler dedi ki…
teşekkür ederim ,tadı güzel ama marmelat olarak yapsam daha güzel olurdu görünüş olarak:))
LaceToys dedi ki…
Ellerine sağlık Ferahçım.. Tadı nasıl çok merak ettim. Hiç görmedim daha önce.. Sevgiler..
pınar doğan dedi ki…
oooo annem yapardı çook eskiden güzel oluyo gerçekten Ellerine sağlık
ferahcalezzetler dedi ki…
teşekkür ederim ,tadı güzeldi gerçekten:)
ferahcalezzetler dedi ki…
teşekkür ederim canım ,annenin eline sağlık ben yeni keşfettim bu reçeli:)
nursevincelezzetler dedi ki…
BU TARİFİ AÇIRMIŞIM BEN NE GÜZEL.

Popüler Yayınlar