Bayram Tatlımız Kalburabastı

Merhaba arkadaşlar ,Ramazan ayının sonuna geldik, inşallah sağlıklı bir şekilde seneye Ramazana ulaşmak kısmet olsun hepimize...Yarın Ramazan Bayramı bu vesileyle bütün sayfa dostlarımın ,ziyaretçilerimin bayramını şimdiden kutluyorum...Bayram tatlısız olmaz benim de bu bayram için yaptığım tatlı kalburabastı...Kalburabastı tatlısını her zaman irmik ekleyerek yapardım bu defa irmik koymadım içine ,ayrıca değişiklik yapıp maden suyu ilave ettim sanırım güzel oldu kısmetse tadına iftardan sonra bakıcam:)tekrar hayırlı bayramlar diliyorum ve sizinde yaptığınız tatlıları ağız tadıyla tüketmeniz dileğiyle deyip tatlımızın tarifine geçiyorum:)


MALZEMELER:
1 çay bardağı eritilip ılıtılmış margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı maden suyu
1pk kabartma tozu
3 buçuk su bardağı un
100 gr ceviz içi

ŞERBETİ İÇİN:

3 su bardağı su
2 buçuk su bardağı şeker
yarım tatlı kaşığı limon suyu
İlk önce şerbeti kaynatıp bekletiyoruz..
YAPILIŞI:

  • Hamur yoğuracağımız kaba eritip ılıttığımız margarini döküyoruz..
  • Sıvı yağı,maden suyunu,kabartma tozunu ekleyip karıştırıyoruz..
  • Unun da ekleyip bir güzel yoğuruyoruz..
  • Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp rendenin iri tarafına bastırıp yassıltıyoruz(ben rende yerine çelik makarna süzgüsünün tersiyle yaptım daha kolay oldu)
  • Hamurun ortasına ceviz parçası koyup kapatıyoruz..
  • Yağlanmış fırın tepsisine sıralıyoruz
  • 190 derecede kızarana dek pişirip,daha önceden kaynatıp soğuttuğumuz şerbeti sıcak kalburabastıların üzerine döküyoruz
  • Afiyet olsun:)

Yorumlar

Popüler Yayınlar