Kışlık Domates ve Kırmızı Biber Konservesi

Kış hazırlıklarına devam ,şimdi de sırada kışlık domates biber sosu var..önceleri sadece domatesle yapardım, şimdi domates ve biber karışık yapıyorum renk ve tat bakımından çok daha güzel ve daha bereketli ,çok güzel renk verdiği için kışın yemeklere  2 kaşık yeterli oluyor..ayrıca makarnaların üzerine sos olarak da rahatlıkla kullanabilirsiniz.Önce fotoğraf ve sonrasında da tarif...

MALZEMELER: 


5 kg armut domates(daha etli olduğu için) 
3 kg kırmızı salçalık biber 
tuz 
ve yeni kapaklarıyla kavanozlar 


YAPILIŞI: 



Domatesler ve biberler yıkanır(biberlerin çekirdeklerini temizliyoruz) 
Domatesler ikiye bölünüp rendelenir veya kabuklarıyla birlikte mutfak robotunda parçalanır,benim robotum vadesini doldurduğu için rendelemek zorunda kaldım... 
Kırmızı biberler irice doğranır.. 
Büyük ve derin tencerede domastes ve biberler su ilavesi yapmadan pişirilir.. 
Tuz atılır(2 yemek kaşığı iri tuz kullandım).. 
Yaklaşık 20 dk kaynatılır ve biberlerin iyice ezilmesi için blendırla ezilir .. 
Sıcakken kavanozlara dökülür ve sıkaca kapağı kapatılıp ters çevrilir.. 
Kavanozlar soğuduktan sonra kapakları üste gelecek şekilde konur eğer kapak hafifçe içe doğruysa konservemiz olmuştur.. 
Sağlıkla tüketmeniz dileğiyle..

Yorumlar

Seyyah Aile dedi ki…
Merhabalar;
Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
35. takipçiniz benim.
Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
Sevgiler
http://http://whiteglaze.blogspot.com/2013/08/beyaz-srn-buyuk-cekilisi.html
ferahcalezzetler dedi ki…
Teşekkür ederim ziyaretiniz ve güzel yorumunuz için :))
pınar doğan dedi ki…
Ellerine sağlık.Bu yıl o kadar az yaptım ki yetmedi, şimdiden bitti domatessiz kaldım :(
ferahca lezzetler dedi ki…
Benimkilerde bitmek üzere pınarcım ,bu yaz daha çok yapıcam kısmetse , kırmızı biberle karışık yaptıklarım daha bereketli oldu:))

Popüler Yayınlar